Srebrna nagroda Effie 2013 dla Lubelskiej
21/10/2013
EFFIE to jeden z najważniejszych konkursów branży marketingowej, nagradzający efekty rynkowe uzyskane poprzez kampanie reklamowe. Wręczenie nagród w edycji 2013 konkursu odbyło się podczas uroczystej gali 14 października br.
w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. W imieniu marki Lubelska statuetkę wspólnie odebrali Stock Polska oraz agencja H2O Creative.
Bardzo cieszy nas ta nagroda, tym bardziej że jeszcze parę lat temu marka Lubelska borykała się z niską rozpoznawalnością oraz wizerunkiem nalewkowego produktu dla dojrzałych ko¬biet. Postanowiliśmy to zmienić, tworząc nową strategię, która zakładała budowanie marki parasolowej do wielosmakowej linii lekkich wódek owocowych oraz skierowanej do młodej grupy docelowej. Aby stworzyć nowy, atrakcyjny i wiarygodny przekaz postawiliśmy na przewrotny w kategorii insight: „wódka, której smakiem można się delektować”.
W ten sposób marce udało się połączyć z pozoru sprzeczne rzeczy: efekt działania jaki daje wódka, ze smakiem i przyjemnością picia, jaki zarezerwowany był niegdyś wyłącznie dla likierów i nalewek – powiedziała Karolina Wróblewska, Senior Brand Manager Stock Polska.
Jury Effie Awards doceniło i nagrodziło srebrną statuetką wysiłki marketera w pracy z marką Lubelska, która w ciągu trzech lat nie tylko została liderem kategorii wódek smakowych, marką nr 3 całego rynku wódki, ale zyskała też „status produktu modnego, wręcz kultowego” dzięki czemu „wizerunek całej marki stał się bardziej młodzieżowy i socjalny” (MilwardBrown, FGI, 2012).
Lubelska była jedyną marką alkoholi mocnych, która zakwalifikowała się do finału, a w kategorii Long Term Marketing Excellence konkurowała z wielkimi graczami rynkowymi, dysponującymi pełnym wachlarzem działań reklamowych. O statuetkę najbardziej efektywnej kampanii walczyły m. in. takie firmy jak Procter and Gamble, Nestle, czy Orange z „Sercem i Rozumem”.
Przeczytaj inne artykuły