Żołądkowa Gorzka świętuje 200 lat receptury kolekcjonerską Limitowaną Edycją
22/06/2022
200 lat temu w Kalendarzu Lubelskim została opublikowana receptura, na bazie której powstał jeden z najbardziej kultowych polskich trunków - Żołądkowa Gorzka. Z tej okazji, Stock Polska wprowadza na rynek kolekcjonerską limitowaną edycję swoich dwóch hitów sprzedażowych – Żołądkowej Gorzkiej Tradycyjnej oraz Żołądkowej Gorzkiej z Miętą.
Miedziana edycja limitowana
Jeden z najbardziej kultowych polskich trunków – Żołądkowa Gorzka – świętuje 200 lat receptury. To właśnie w 1822 roku w Kalendarzu Lubelskim pojawiła się receptura wykorzystująca macerowane gorzkie pomarańcze, Citrus Aurantium. Stała się ona inspiracją dla Żołądkowej Gorzkiej, która obecnie jest jedyną dużą polską marką, produkowaną na bazie macerowanych owoców i przypraw. Z tej okazji dostępna jest w miedzianej edycji limitowanej.
- W tym roku, by uczcić 200-lecie receptury Żołądkowej Gorzkiej, przygotowaliśmy dla konsumentów wyjątkową limitowaną edycję butelki – została pokryta miedzianym wykończeniem ze staropolską ryciną nawiązującą do historii marki. Tym samym, podkreślamy wyjątkowy proces wytwarzania, zgodny z 200-letnią polską tradycją maceracji. Mamy nadzieję, że konsumenci będą świętować razem z nami – mówi Sławomir Kreczmański, Senior Brand Manager marki Żołądkowa Gorzka w Stock Polska.
Kolekcjonerska edycja Żołądkowej Gorzkiej jest dostępna w dwóch najpopularniejszych wariantach smakowych – Tradycyjnym i Z Miętą 500 ml.
Sekret tkwi w maceracji
Wyjątkowość Żołądkowej Gorzkiej to nie tylko receptura, ale również niezwykle istotny proces maceracji naturalnych składników. W specjalnych kadziach maceruje się gorzkie pomarańcze Citrus Aurantium, doprawione karmelem i sekretną mieszanką przypraw. Maceracja sprawia, że alkohol idealnie przegryza się ze składnikami – wnika w ich środek, a następnie wyciąga z nich pełnię smaku i aromatu. Polscy mistrzowie maceracji od lat udoskonalają ten sposób wytwarzania Żołądkowej Gorzkiej, zachowując jednocześnie poszanowanie dla tradycyjnej receptury. Limitowana edycja jest hołdem dla ich pracy, osiągnięć oraz codziennego oddania przy produkowaniu tego kultowego trunku.
Stock Polska świętując 200-lecie marki zaplanowało wiele działań, które będą kierowane do szerokiego grona odbiorców. Oprócz limitowanej edycji Żołądkowej Gorzkiej Tradycyjnej i Żołądkowej Gorzkiej z Miętą, planowe są również działania digitalowe oraz PR-owe, w tym dedykowany event dla mediów i influencerów. Podczas wydarzenia uczestnicy pogłębią swoją wiedzę na temat nalewek i samego procesu maceracji. Sprzedaż będzie również wspierana materiałami POS oraz specjalnymi ekspozycjami w punktach sprzedaży detalicznej.
Przeczytaj inne artykuły